Tuesday 20 March 2012

'lulu' si cilik


inilah 'lulu' seekor anak angsa putih tunggal, berusia dalam 3 minggu.. 'cute', manja & aktif

dia seekor saje yg berjaya ditetaskan, so aku mengambil alih peranan kedua ibubapa nyer utk sementara, sebelum sampai waktu diserahkan semula. tu yg nampak mcm 'lonely' jer

bila balik hujung minggu aku lepaskan dari 'anggrek villa' nyer.. merdeka! tapi dgn kawalan sbb musuh2 nyer menunggu peluang..

boleh lihat beberapa pergerakkan.. 'straching' sebelum mencari makanan, kau orang mesti terkejut yg angsa juga memakan rumput.. mcm kambing la pulak.

kau lihatlah sendiri bertapa jinak nyer si lulu ni..

anak2 aku bermain badminton pun dia 'nakkk joinnn' sama..

mereka memberi kasih sayang yg tak berbelah bagi..

'anggrek villa'..yg dimaksudkan

adam dan lulu mempunyai 'chemistry' yg sama dihadapan 'anggrek villa' nyer..

ecah & adam dgn pose istimewa..

 
aaa... ni la bapa 'lulu' (ibu tiada dlm gambar). mereka pertikaikan aku yg ni bukan bapa lulu, sbb bapa & ibu nyer putih. tapi aku ada alasan kuat yg ini bapa lulu sbb badan lulu ada juga warna kelabu..! 

inilah keluarga besar lulu, empat ekor semua nyer.. 2 jantan 2 betina - sepasang kelabu tu bernama rumie & julie dan sepasang lagi yg berwarna putih tu pula lala & loloq

lulu semakin membesar.. tiba masa aku bawa dia turun ke kolam yg menjadi fitrah nye. hari pertama dalam masa aku berkira2 sama ada lulu boleh berenang ke tak.. dia pun menunjuk mcm 'fifty-fifty' jer, tengoklah gelagat nye tu..

satu pose istimewa sebelum masuk ke kolam

aaaa... berkat kesabaran dan risiko yg diambil, berjaya juga akhirnya

keluarga nyer turut meraikan hari pertama lulu ke kolam..

tiada dalam gambar ialah julie (pasangan rumie - kelabu), baru seminggu 'mengeram'kan telur nya.. nampak nyer keluarga lulu bertambah besar..

dalam perjalanan pulang ke anggrek villa nyer setelah selesai sessi berenang dan 'bersiram..'

satu lagi pose utk peminat2 nyer..

eeemmmmm.... yg ni aku pun dah tak tau nak ceritekan..


No comments:

Post a Comment