Monday 12 March 2012

sejarah pembukaan..

buat pertama kali aku post kan ke blog.. keadaan teratak aku yg masih semak samun, wajah wan gayah, wan tam dan pakcik tak kelihatan..

pembersihan teratak pun bermula..

krew2 yang terlibat secara 'paksa rela' - aisyah, adam dan lily (tiada dlm gambar danish & danial)

keadaan rumah asal yg ingin diubahsuai..

fasa pertama bermula..

jalan menuju ke teratak 'kasihabadi' pun di perbesarkan..

pandangan menghadap kolam pakcik, semak sungguh.

jalan masuk ke kasih abadi di tinggikan lagi yg dahulu nyer adalah sawah

jcv juga digunakan dlm operasi pembersihan ini, kerja2 menarik/meroboh pagar yg lama dilakukan oleh jcv kalau guna tenaga manusia tahun 2020 pun tak tentu siap.

pintu masuk ke kasihabadi dalam pembinaan, jcv memulakan pengalian yg pada awal nyer aku rancang utk kolam ikan tapi setelah keluarga lulu tiba bertukar menjadi kolam mereka. pekerja jcv dua beranak tu menangkap labi2 diperhatikan anak aku.


wakaf aku bawa dari kl dijadikan tempat berteduh sementara setiap kali kami datang ke teratak utk pembersihan, ada yg happy dan ada jugak yg 'tension'

dua dari tiga org bujang aku 'berlengging' turut sama mengerah tenaga menerangkan teratak yg sebelum ini belukar.. gajah berdiri pun tak nampak

ni dah takder keje la ni..

ini danish.. 'overload' keje sampai buka baju, tak pasti samada nak menjerit ke atau nak bersin.

rumah fasa pertama siap..


pemandangan keseluruhan wakaf dan rumah

fasa kedua.. wak mahmod and the geng berjaya utk project pembesaran ini

fasa kedua siap.. sungguh damai sekali..

alamat ke kasih abadi..

tunggu cerita selanjutnya nanti...



No comments:

Post a Comment